10 april, Monseratte

11 april 2017

Vanmorgen gingen we met een stralend zonnetje de Monseratte op. Eerst een eindje lopen en daarna met een soort treintje naar 3170 meter hoogte. Op de Monseratte is een kerk gebouwd met een wandeling waarbij de kruisweg van Jezus te volgen is. Vanaf deze berg heb je een geweldig uitzicht over Bogota. Het is een behoorlijk toeristische trekpleister en daarbij horen de nodige toeristische winkeltjes en restaurantjes. Van voren ziet dat er goed uit, maar als je even doorloopt lijkt het een sloppenwijk. We hebben er ons eerste ijsje gegeten. Voor een beeld wat zoiets hier nu kost, zo'n 80 cent. De rit met de trein was zo'n 4 euro. Voor de doorsnee Bogotaan onbetaalbaar.

Tegen de tijd dat het weer ging omslaan zijn we weer naar beneden gegaan. We wilden met de kabelbaan, maar die hielden ze dicht. Het was erg dreigend, maar we hebben geen regen gehad.

Vanmiddag hebben we de winkelstraat in de buurt maar eens aangedaan. Alejo zoekt het officiële voetbalshirt maar heeft die nog niet gevonden. Geeft niets, komt nog wel.

De mannen zijn nu aan het eten.ze hebben kebab gekozen. Paola slaapt al weer en ik ben geveld door buikgriep. Volgens de dame van de inentingen helpt chips en cola dan goed. Dat doe ik dan maar, maar het is niet echt een feestmaal.

Morgen vliegen we naar Medellin, de stad van Pablo Escobar.

1. Marijke:
    Beterschap gewenst!!
  2. Marja vanuit mooi Ansen:
    11 april 2017
    Blij met foto's en verhalen...
    Ben ook zo benieuwd wat er in Paola's koppie omgaat allemaal.
    Joke, Cola zonder prik!
    Chips is voor je zout gehalte. Ik hoop dat het alweer beter(der) gaat... Liefs voor alle 4
  3. Familie Derckx:
    11 april 2017
    Tip voor Alejo: officiële voetbalshirts zijn te koop bij de Adidas winkel in Unicentro!
    Groeten Thomas & Mathijs
  4. Gea62:
    12 april 2017
    Jeetje man
    Da's vervelend.
    Hoop dat het snel over is
  5. Betsy:
    12 april 2017
    Leuk om het zo te lezen. Veel plezier.