11 april 2017. Wachten op vliegveld. Op naar Medellin

11 april 2017 - Bogotá, Colombia

Na een korte nacht zitten we weer op het vliegveld. We hebben ingecheckt en verlaten Bogota voor een paar weken. Wat een indrukken.

Zwervers zijn er volop, ze liggen overal, ook zomaar midden op de stoep. Je zou ze allemaal willen redden, maar dat gaat helaas niet. Ook hele jonge moeders met hun kindjes. Dat kan natuurlijk nooit goed gaan. In de laatste week hier hebben we een afspraak bij Hogar Monseratte. Dat is een tehuis voor straatjongeren. Een paar uur rijden vanaf Bogota. 18 jaar geleden waren we daar ook. Wat ons toen opviel was dat deze jongens, toen nog, wel een thuis hadden, maar gedoemd waren om niet verder te komen. Een pastoor heeft toen dit huis opgezet en zowel de jongens als hun ouders werden verder geholpen met onderwijs, opvoedondersteuning en bijeenkomsten. Ondertussen is er ook een meisjes afdeling bijgekomen. Ze moeten het hebben van giften, die gaan we brengen.

Verder was het mooi om te zien dat Paola hier een gemiddelde lengte heeft, Alejo is gewoon lang hier. Walter valt onder de reuzen en wordt vaak nagekeken. Gisteren vond hij een paar leuke schoenen en vroeg naar zijn maat, 44, nou dat was grappig. Dat hadden ze niet. Er waren schoenen tot maar 42, en daar waren er niet veel van.

Paola wilde een tas kopen. Duidelijk een souvenir, gewoon een fel gekleurde, hier veel verkrijgbaar. Omgerekend zo'n 6 euro. Heel normale prijs hier. Bij het betalen bleken wij ons een 0 te hebben vergist. Het was 60 euro. Niet voor niets dat je er niemand mee ziet lopen.

En wat verder erg opvallend is is de grote hoeveelheid taxi's die hier rijden. De straten zijn geel. Dat zie je altijd maar zeker gisteren van boven af de berg.

Voorlopig was dit Bogota. Aan het eind van de reis komen we hier weer terug.

1. Susan Groenewegen:
    11 april 2017
    Wat een geweldige indrukken krijgen we van jullie voorgeschoteld. We zijn erg benieuwd naar Medellin. Fijne reis!
  2. Willie:
    11 april 2017
    In een paar dagen al heel wat indrukken gekregen van jullie reis.
    Grappig die lengteverschillen met hier. We blijven jullie met aandacht volgen.
  3. Gea62:
    11 april 2017
    He mooie foto's! De foto was jullie fiets avontuur, heel mooi. Paola en alejo vallen niet echt op!
    Leuk om te zien!
    Veel plezier!!
  4. Pauline:
    11 april 2017
    Wat een superidee deze blog Joke! Echt top om op deze manier met jullie mee te reizen!
  5. Erik eshuis:
    12 april 2017
    Wat leuk. Zo kunnen werken meegenieten.
    Heel veel plezier en tot het volgende verslag en foto's
  6. Geri Bruns:
    12 april 2017
    Leuk om de gelegenheid te krijgen om jullie reis te volgen. nadat ik Betsy vroeg hoe het met jullie gaat, stuurde ze mij de link. Heel veel plezier nog op deze mooie reis.