22 april 2017, en weer terug in Cartagena.

23 april 2017 - Cartagena, Colombia

Vanmorgen mochten we na hert ontbijt lekker nog een keer aan zee zonnen en zwemmen. Tot 12 uur hadden we de beschikking over onze kamer. Dus voor die tijd nog een keer douchen en dan in de schaduw blijven. Iets wat we toch wel veel doen.

Rond een uur of 3 zijn we gehaald om met de speedboot weer naar het vaste land gebracht te worden. Wederom zitten we in hotel Caribe. Dus weer zwemmen. We hoorden een paar papegaaien tekeer gaan en zijn op onderzoek uit gegaan. Er waren er 4, waarvan er 1 zonder pardon van een andere mevrouw op Walter overstapte. En wat de dame ook deed hij wilde niet terug. Pas toen Walter ging hardlopen vloog hij weg.

Na het zwemmen zijn we de omgeving nog eens gaan verkennen. Veel souvenirwinkeltjes en bijna evenveel drogisterijen. Altijd handig als je iets nodig hebt. Ze sturen je van het kastje na de muur, maar niemand heeft wat je nodig hebt.

De hele avond reden er een paar touristenbussen rondjes met veel live muziek aan boord. Heel gezellig.

Na terugkomst gingen we nog wat drinken bij het zwembad. Achter ons zat een groepje Zweedse vrouwen met 1 man. Nu is ons Zweuds niet zo heel erg ontwikkeld, maar toen hij opstond, lawaai stond te maken tegen 1 van de dames, met daarbij woorden als "focking" , toen was het voor ons duidelijk. Hij was boos. Op haar maakte het niet zo veel indruk. Na een tijdje kwam hij met zijn staart tussen zijn benen  terug om zijn excuses aan te bieden en te zeggen dat hij alvast wegging. Dat begrepen we dan weer wel.

Verder werd er een reclame filmpje opgenomen. Het Spaans van ons is beter ontwikkeld dan het Zweuds en we begrepen dan ook dat het om het hotel ging. Nu is dit een prima hotel, maar toen hij begon over een Jacuzzi hebben we de bende stil gelegd. Er is hier veel, maar geen jacuzzi. Helaas is het Nederlands hier dan weer niet zo goed ontwikkeld, want ze gingen gewoon door. Dus zijn we maar naar bed gegaan.

Morgen worden we om half 11 gehaald. We gaan dan onze laatste fase van deze vakantie in. Terug naar Bogotá. Er is geen nieuws van Mauricio, dus er staan geen ontmoetingen op het programma helaas. Zelfs Hogar Monseratte, het kindertehuis dat we wilden bezoeken, heeft nog geen fiat gegeven. We gaan het vast nog horen en anders vermaken we ons wel.