27 april 2017 De laatste dag

28 april 2017 - Bogotá, Colombia

Om kwart voor 6 ging vanmorgen de wekker. Om half 7 ontbijt was de afspraak. Het was voor mij al snel duidelijk. Belabberd. Paola belde, nog belabberder. Ik ben nog naar het ontbijt gegaan, Paola niet eens. Kortom, Walter en Alejo vertrokken samen naar Juan.

Ze zijn bij een project geweest, nog verder weg dan het zuiden van Bogotá. Een plek waar onze donatie heel goed op zijn plek was. Waar kinderen vanaf 5 jaar net dat beetje meer meekregen dan normaal gesproken. Waar meisjes ook voorlichting krijgen. En waar de bouw even stil ligt vanwege geld tekort. Dit weekend gaan ze weer verder. Ik ben er erg blij mee.

Ondertussen kwam Mauricio nog papieren brengen. Daar zijn we ook blij mee. Hij stotterde maar gaf nog aan dat hij nog steedszoekende is. Daar ben ik ook blij mee.

Verder hebben we weinig gedaan, in de zon met een boek. Koffers ingepakt, siësta gehouden. Kortom, laaste dag.

Terug kijkend kan ik niets anders zeggen dat het geweldig was. We hebben veel gezien, grenzen verlegd en meegemaakt. Wat ik nu het aller leukst vind? Dat je hier gewoon over straat kan.

En dit laastste hotel? Zeker doen als je hier bent. Niet gezellig als in een uitgaansbuurt, maar zeer vriendelijk. En...... Ze hebben de beste kok in Bogotá.

Nu zouden we het natuurlijk ook nog over de "bloopers" moeten hebben. Ging er iets mis? Natuurlijk wel. Het eerste hotel was gewoon een kamer teveel. We hebben een kamer gehad waarbij we na het douchen achter kwamen dat er maar 1 handdoek was. Bij het doen van mijn nagels had ik 1 nagel al geruïneerd voor ik had afgerekend. We hebben ons laten verbranden. En geloof me, 3 weken, 4 personen en nauwelijks privacy is ook niet altijd fijn. Maar overal is over heen te komen.

Er is nog 1 ding dat rest: als mensen het hebben over adopteren en dat dat beter kan in eigen land. Wees het daar dan vooral mee eens. Maar vraag je ook af of het gebeurt. Hier in Colombia hangen ze nl die regel ook aan. Met als gevolg dat er kinderen zijn die hun hele jeugd in tehuizen leven. Colombianen adopteren namelijk bijna niet.

Vanavond nog uit eten.Morgenvroeg om half 5 worden we gehaald en op zaterdag landen we rond half 10. Fijn dat jullie meelazen en wat leuk al die reacties. Nu alleen nog een fotoalbum maken.

Tot gauw!

1. Lydie:
    28 april 2017
    Wat fijn dat ik mocht meegenieten van jullie mooie vakantie, bedankt! (Iedere ochtend op de schoolmail kijken of er weer een verhaal is , doe ik normaal nooit in de vakantie ) Ik wens jullie een goeie terugreis en nemen jullie een beetje mooi weer mee??
  2. Susan Groenewegen:
    28 april 2017
    Jullie bedankt voor de inkijk in jullie geweldige reis!
    Kan niet wachten op de live verhalen....
    Hele goede reis you all!
  3. Annie:
    28 april 2017
    Wat prachtige verhalen. Mooi dat we zo mee konden genieten. En wat een belevenis voor jullie vieren.
    Hele goede terugreis en dan nagenieten.
  4. Marijke:
    28 april 2017
    Heel leuk om jullie verhalen te lezen!
    GOEDE REIS en tot gauw!
  5. Anneke:
    28 april 2017
    Vooral heel leuk voor ons om 'mee te reizen'.
    Een hele goede reis terug naar NL waar de temperatuur vast wel wennen zal zijn (brrrr)!
    We spreken elkaar gauw.
  6. Marja vanuit mooi Ansen:
    28 april 2017
    Dank jullie wel voor de mooie verhalen, het mee mogen kijken in jullie bijzondere reis. Gracias, gracias.
    Welkom thuis en we houden contact.
    Buen viaje!
  7. Kimberly:
    Tot zaterdag!
  8. Mariska:
    28 april 2017
    Lieve familie, bedankt voor alle geweldige verhalen en een goede reis terug!
  9. Roelof:
    28 april 2017
    We hebben genoten van jullie verhalen van deze bijzondere reis!
    Een fijne laatste dag nog en een goede vlucht gewenst!
  10. Gea62:
    28 april 2017
    Een goede reis terug en we zien jullie zaterdag.
    Doe een jas aan!! Het is frisjes!
  11. Willie:
    28 april 2017
    Al weer bijna aan het eind van de reis. Mooie indrukken en herinneringen opgedaan voor de rest van je leven. Lezen is leuk maar we horen ze ook nog graag mondeling. Een goede terugreis.
  12. Carmen:
    28 april 2017
    Bedankt voor de prachtige verhalen! Ik wens jullie een hele fijne en veilige terugreis. Liefs Carmen
  13. Jeanet.:
    29 april 2017
    Wat een mooie verhalen Joke. Ik heb genoten. Jullie zullen op dit moment wel geland zijn. Het is weer lekker fris in Nederland. Ik zie je gauw weer. Nu lekker nagenieten.....
    Groetjes Jeanet.